طرح‌های خدمت‌رسانی به محرومین بسیج‌ دانشجویی دانشگاه‌ تهران و علوم‌ پزشکی تهران از سال ۱۳۸۲ در منطقۀ بلده شهرستان نور استان مازندران آغاز شد و این طرح‌های خدمت‌رسانی با گذراندن ۱۵دورۀ دیگر در مناطقی همچون بازُفت(۲ دوره)، دیشموک(۲دوره)، قوشخانه(۲دوره)، سنقر(۱دوره)، کردستان(۳دوره)، سردشت(۴دوره) و آشخانه(۱دوره) پیگیری گردید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از این طرح‌های خدمت‌رسانی، با ادوار و افرادی که در  این اردوها دخیل بودند و مسئولیت داشتند مصاحبه گرفته شده که مجموعاً شامل ۳۰ نفر می‌شدند.

تحقیقات این پروژه از اسفندماه ۹۷ آغاز و در فاز اول و به‌جهت آشنایی بیشتر با این طرح‌ها، ۲۰ساعت پیش مصاحبه گرفته شده است. مدت زمان مصاحبه با ۳۰نفر مذکور از اواخر اسفند۹۷ با مصاحبه از خانم دکتر صفیه محبی‌تبار آغاز گردید و در اواخر شهریور ۹۸ به پایان رسید که در نتیجۀ آن بالغ بر ۱۰۰ ساعت صوت به‌دست آمده.

اردیبهشت ماه ۹۹ نگارش پروژۀ کتاب تاریخ شفاهی طرح خدمت‌رسانی بسیج‌دانشجویی دانشــگاه‌تـهـران و علوم‌پزشـکی تهران با تمـرکز بر تأســیس این طـرح‌ها طی سال‌های ۸۲ تا ۸۴ به اتمام رسیـده و هم‌اکـنون ایـن کـتاب پس از انجام  صفحه‌آرایی در مرحله چاپ قرار دارد. نام این کتــاب «بچه‌های قرن پانزدهم»می‌باشد.

بچه‌های قرن پانزدهم